Onko painonhallinta ylipäätään vaikeaa? Mikä siinä tekee sen vaikeaksi? Suurin osa ravitsemusterapeuttien asiakkaissa on painonhallinta-asiakkaita. Monilla on vaikeuksia eri asioiden kanssa ja painonhallinta on siten vaikeaa. Käytän tarkoituksella termiä painonhallinta vaikka kyseessä voi olla laihduttaminen, painon alentaminen, elintapamuutos ym.
Meillä on luennoilla käsitelty eri teemoja ja eri asioita ja painonhallinta on yksi niistä. Johon liittyy tietenkin moni eri asia. Lähinnä haluan pohtia nyt asioita ääneen ja auttaa ihmisiä painonhallinta-asioissa. Viime kuussa blogissa on ollut kävijöitä nelinumeroinen summa vaikka kommenteissa se ei näy. Tiedän, että siellä on lukijoita ja toivoisinkin, että jättäisit kommentin.
Tavallaan painonhallinta on yksinkertaista, tavallaan se on myös monimutkaista ja vaikeaakin. Jokainen meistä on yksilö ja eri asiat sopivat eri ihmisille. Yleensä täytyy kokeilla, josko joku asia toimii ja yrittää saada se toimimaan. Painonhallinnassa on kyse myös elintapamuutoksesta.
Seuraavaksi luvassa on kysymyksiä, joiden avulla voit pohtia, onko painonhallinta sinulle vaikeaa ja mikä siinä on vaikeaa. Olen iloinen, jos jätät kommentin ja kerrot juuri sen verran, kun kerrot.
Onko sinulla ongelmia painon kanssa? Millaisia? Onko painonhallinta vaikeaa? Mikä siinä tekee sen vaikeaksi?
Onko sinulla jotain sairauksia? Haluaisitko voida paremmin ja elää terveellisemmin?
Haluaisitko ennaltaehkäistä, ettei painoa kerry liikaa? Haluatko elää elinvoimaisemmin? Tunnetko itsesi väsyneeksi ja et saa tarpeeksi asioita aikaan?
Seuraatko painoa vaa'an avulla? Jos seuraat, miksi? Miksi et?
Koetko olevasi ihan ok painossa, eikä sinulla ole painonhallintaongelmia?

No comments:
Post a Comment